2013. október 5., szombat

Őszi vitamin források.

Kétség sem fér hozza beköszöntött a csípős hideg idő. Ilyenkor ősszel sokan összeszedjük a meghűlést és hasonló nyavalyákat, én is épp az ágyat nyomom forró tea társaságában. Utólag mindig okosabb az ember és most mar tudom, hogy főleg az év ezen részében rettentően fontos a vitaminok pótlása. Ebben szeretnék most nektek egy kis segítséget nyújtani és felhívni a prevencióra a figyelmet, hogy ne járjatok úgy mint én.
Az ősz sokak kedvenc évszakja ami teljesen érthető nincs is jobb az összebujos forró csokit kortyolgatós esteknél a csoki helyett esetleg egészségesebb alternatíva lehet egy finom tea és egy picit felturbozva igazi vitamin bombát keszithetsz így összekötheted a kellemest a hasznossal. Receptek helyett egy pár képes inspot hoztam nektek.







Ezen kívül nagyon fontos , hogy zöldségekkel és gyümölcsökkel szinesitsük táplálkozásunkat, akár egészséges snackeket is keszithetünk belőlük. Az olajos magvak szintén remek vitamin forrásaink lehetnek és finom csemege is csak a mennyiséggel kell vigyáznunk magas zsirtartalma miatt egy maréknyinál többet ne fogyasszunk naponta.




Amiről meg nem szabad megfeledkeznünk az az , hogy az év ezen időszakában kevés napsütéshez jutunk pedig ez a legföbb D vitamin forrásunk. Ezért összegyűjtöttem egy pár dolgot amivel ezt pótolhatjuk.

Plusz egy tippet tartogattam így a posztom végére ami nekem beszokott válni és ha van lehetőségetek ti is próbáljátok ki és ez nem más mint a szauna. Ki az akinek nem hiányzik a jó idő és ne szeretne elbújni egy jó 45 percre egy finom meleg helyre, télen különösen hangulatos amikor tudod , hogy odakint hull a hó te pedig a jó melegben csücsülsz. Egy pár szóban a jótékony hatásairól.Az izzadságon keresztul megszabadít a méreg anyagoktól és a lelkedre is jó hatással van. A folyadék pótlásról azonban ne feledkezzetek meg.
Love, N

2013. október 4., péntek

Quick Tipp - Mind jól ismerjük Rékát!!

Ez a rovat eléggé eltűnt a blogrol és most úgy gondoltam hogy itt az ideje hogy felelevenítsük. Aki olvasta már a Quick Tippeim az tudja hogy ez egy rövidebb bejegyzés random témákkal általában ami engem foglalkoztat és úgy gondolom mást is érdekelne. Néha egy két tanács is megfogalmazódik ezekben a posztokban vagy csak egyszerűen vélemény kinyilvánítás és közlés jellegű.
Az aktuális témám a mozgás, lehet már uncsi és tudom minden blogger az egészséges életmódot hajszolja. Én most egy mindenki szamara ismerős hétköznapi problémára szeretnék rávilágítani és ez nem más mint az idő hiány!! Számomra ez nagyon nagy gondot jelet amióta újra elkezdődött az egyetem és igen én is  ismerem a sablon szöveget hogy ha igazan akarod akkor szakítasz rá időt.... persze ez így is van. Az én legnagyobb problémám az volt hogy képtelen voltam 24 órába bele kalkulálni az edzötermet, a hete 1-2 alkalom is kihívást jelentett.... de viszont a bűntudat és mozgás utáni vágyam utolért. Nem is ragozom tovább a dolgokat és azt is tudom hogy ezert a "Tippért" nem fogok Nobel díjat kapni de az egyetlen logikus megoldásnak az otthoni edzés látszott ,így hát neki láttam. Tudom hogy sokan nem preferálják és úgy gondolják nincs motiváció de nekem eddig bevált. Annak ellenére hogy a nyár már csak egy emlék és elöbujtak a szekrényből az oversized kötött pulcsik, fontosnak tartom a testünk karban tartását és persze nem akarunk mindent előröl kezdeni tavasszal ezert heti 3-4 alkalom kell az álló képesség megőrzése érdekében.
És hogy hogyan csinálom. A kondi gépek hiányából eredően a saját súlyomat használom és itt jön a Bónusz Tipp- a jó öreg R.Réka videó, ebből is a 2012 kiadás ami nekem a kedvencem lett. Nem szeretem azokat a Fitness videókat ami arról szol , hogy na most akkor képzeljük azt , hogy egy aerobik órán vagyunk meg 70 csinosodni vágyó hölgy tarsaságában. Ezert én csak az összpontosított gyakorlat sorokat végzem el itthon azon belül is a videón a 20 perc hasat és a 40 perc csipö popsi edzést.
Pontosan heti 2x terítem le a polifonom és fogok hozza az itthoni kínzáshoz, emellett pedig megmaradt az egy vagy két kondi termi látogatás is. Amikor neki láttam ehhez a rutinhoz meglepően tapasztaltam , hogy azokon a napokon amikor itthon veszek erőt magamon és elkezdek tornázni másnap sokkal fájdalmasabban sétálok le a lépcsön azaz igencsak küzdök az izomlázzal. Egy új fajta mozgásforma beillesztése a már megszokott rutinba ezt eredményezi. Probáljatok ki ti is valami ujjat és garantálom nem bánjátok meg.
Ui: Számomra is idegesitö Réka zavarba ejtő csatakiáltásai és enyhen különleges hangszíne ,ezzel sem vagytok egyedül, ilyenkor én pluszba bekapcsolom a radiót és hangosabbra veszem mint őt... Sorry, Reka 😊
Love,N